در حقیقت می توان گفت که اسپلیت کانالی همان کولر گازی می باشد با این اختلاف که یونیت داخلی در کولر گازی پنهان نیست و دیده می شود و چسبیده به سقف یا دیوار نصب می شود اما سیستم داکتی در سقف کاذب اجرا می شود و با سیستم داکت ها دما را در تمام اتاق ها و فضا های خانه مطلوب می کنند.

این دو دستگاه فقط در فرایند سرد کردن مثل هم کار می کنند. در ساخت اینئ سیستم ها کشور های بسیار ی فعالیت می کنند که می توان به امریکا کره و ژاپن اشاره کرد اما در سال های اخیر تولید کنندگان ایرانی گام در ساخت این دستگاه نهاده اند و به اقتصاد کشور با استخدام کمک کرده اند.

خرید داکت اسپلیت ایرانی

برند هایئ بسیاری در ایران کار می کنند و محصولات با کیفیت بالایی را می سازند که حتی به دیگر مناطق صادر می شود اما مزیتی که برای ایرانیان دارد خدمات گس از فروش نسبتا بهتر از برند های خارجی سات چرا که این برند ها ایرانی هستند.

در این زمینه شرکت های نعتبری هستند  که می توانیم پامکو را نام ببریم که سیستم هایی با سایز مناسب می زند. دیگری مهر اصل نام دارد که از سال 1369 در تبریز در فعالیت های صنعتی شروع به کار کرده و حال در تولید داکت اسپلیت از پیشتازان این صنعت به شمار می آید. محصولات مهر اصل در خاور میانه صادر می شود. شرکت تولیدات صنعتی وحید هم داکت اسپلیت ایرانی صابکول را ب بازار عرضه می کند که در پرتاب بادشان معروفند.